V mesiaci október sme úspešne zorganizovali tri podujatia zamerané na IT vzdelávanie v rámci iniciatívy MEET AND CODE. Cieľom týchto aktivít bolo zlepšiť analytické myslenie deti a mládeže, nasmerovať ich k plnohodnotnému a kreatívnemu využívaniu technológií, vzbudiť v nich záujem o IT a podporiť kreativitu a tímovú prácu.
BLOKOVÉ PROGRAMOVANIE
Účastníci sa zoznámili s prostrediami Scratch a App Inventor, plnili kreatívne úlohy, čoho
záverom bolo, že každý si navrhol a vytvoril vlastnú hru a aplikáciu.
TVORBA WEBSTRÁNOK
Účastníci sa zoznámili s HTML a CSS kódovaním, plnili kreatívne úlohy, čoho záverom bolo, že každý si navrhol a vytvoril vlastnú webovú stránku.
ONLINE HACKATHON
Účastníci vytvorili vynikajúce hry, aplikácie a webstránky. Zlepšili si pri tom technické, ale aj
kreatívne zručnosti, ktoré získali pri predchádzajúcich workshopoch. Prvé 3 miesta boli ocenené hmotnými cenami v hodnote 200€.
Súčasťou tejto aktivity bolo aj vytvorenie edukačného portálu https://keepcode.sk/.
Online workshopov sa zúčastnilo 70 žiakov z celého Slovensku vo veku 11-18 rokov.
Po absolvovaní vyjadrili svoju spätnú väzbu:
"Bolo to zaujímavé a niečo nové som sa aj naučil." - Matej H.
"Workshop bol skvelý, naučil som sa nové veci." - Ján L.
"Páčili sa mi tieto aktivity, pretože hra, ktorú som vytvoril pre tento hackathon, aj napriek krátkemu času, je podľa mňa dosť dobrá a mám s ňou plány do budúcna a chcem na nej ďalej pracovať. Portál keepCode sa mi páči, hlavne design stránky." - Šimon F.
"Workshop aj hackathon boli super. Určite sa zúčastním aj ďalších takýchto podujatí v rámci programovania a kódovania stránok." - Damián Č.
"Podľa mňa je to super." - Samuel K.
"Veľmi sa mi páčili, priviedli ma späť ku programovaniu. Som rád, že na Slovensku máme takýto projekt." - Richard B.
...
Môžete si pozrieť krátke zostrihy workshopov.
https://drive.google.com/file/d/1vt2aUUQOuEt9W_vF2prQTdsUhWQVey0C/view
https://drive.google.com/file/d/1Yio7bP4rVlhSom-pFhZr6KW1DNGfSeiX/view
https://drive.google.com/file/d/1Xwu0ceRMVzHnXduOPJIrjuG6kiUoyH_I/view