Súťaže sa zúčastnilo 10 súťažiacich z toho 2 tímy pozostávali z 2 žiakov ostatní 6 žiaci súťažili samostatne sami za seba. Bolo vytvorených 8 hier. Oficiálny Interval určený na tvorbu hier bol od 1. novembra 2024 do 15. februára 2025.
Súťažiaci mali vytvoriť počítačovú hru akéhokoľvek žánru, ktorá by bežala na akejkoľvek hernej platforme a bola by vytvorená v akomkoľvek programovacom jazyku. 2 hry boli vytvorené pomocou 3D enginu Godot (Witcheroo, Reversion) s využitím programovacieho jazyka GDScript, ktorý je podobný jazyku Python. Ostatné hry boli vytvorené s využitím 3D enginu Unity s využitím programovacieho jazyka C#. Grafická stránka hier bola vytvorená v rôznych grafických editoroch. Súťažiaci využívali aj hotové grafické objekty z rôznych online knižníc s voľne dostupnými grafickými prvkami. Okrem samotných spustiteľných súborov hier mali súťažiaci odovzdať aj zdrojové kódy, používateľskú a systémovú príručku.
Do hlasovania sa zapojilo 79 respondentov, ktorých tvorili iba žiaci a učitelia našej školy. Hlasovanie prebiehalo od 20. február 2025 do 15. marca 2025.
- Qubicks - Oleksander Shabaldas, 3. SA
- Last Run – Marek Boháč, 4.B
- Reversion – Oliver Sopko, 1.B
Zaujímavosťou je, že na 3. mieste sa umiestnil žiak, ktorý je zatiaľ iba prvák, navyše z odboru priemyselná informatika, čo je viac elektrotechnický ako IT odbor. Veľmi pekný výsledok získal aj ďalší prvák Maroš Zubrický, ktorý sa ocitol na 4. mieste. Našich dvoch prvákov povzbudzujeme zvlášť k tomu, aby vo svojej vášni pre tvorbu počítačových hier vytrvali.

V súťaži sa vyskytli aj programátorsky náročnejšie, sieťové hry ako bol VR simulátor športov a puzzle adventúra Witcheroo. Tieto hry mali oproti ostatným istú nevýhodu v tom, že na ich spustenie bolo potrebné vykonať trochu viac úkonov, ako napríklad vloženie VR aplikácie do VR headsetu v developerskom režime a pri obidvoch hrách bolo potrebné aj vytvorenie sieťového klient-server spojenia, čo si vyžaduje aj zručnejších užívateľov. Som presvedčený, že práve to sa podpísalo pod ich skromné umiestnenie v súťažnom rebríčku, a preto nie je dôvod na akýkoľvek smútok zo zdanlivého neúspechu.
Absolútny víťaz súťaže s náskokom 7 hlasov, Oleksandr Shabaldas, so svojou hrou Qubicks, na ktorej údajne pracoval rok, je už stálym súťažiacim v tejto disciplíne na našej škole. Jeho hra je kvalitná po všetkých stránkach, či už ide o prepracovanosť, hrateľnosť, grafiku, hudbu, ale aj zaujímavý nápad. Mapy jednotlivých levelov sa totiž generujú automaticky, čo umožňuje vytvárať nekonečné množstvo jedinečných úrovní.
Všetkým súťažiacim, bez ohľadu na umiestnenie v rebríčku, gratulujeme za enormnú prácu a čas, ktorý do tvorby hier vložili. Nik z nich nie je porazený a tešíme sa z ich statočnosti zapojiť sa do súťaže a ,,zmerať si sily“ so spolužiakmi z rôznych ročníkov a študijných odborov. Od dnes Vás považujeme za školskú elitnú skupinu game developerov. Pevne veríme, že komunita herných vývojárov na našej škole sa rozšíri ešte viac!